Verjaardagsfeestjes + salsa - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu Verjaardagsfeestjes + salsa - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu

Verjaardagsfeestjes + salsa

Blijf op de hoogte en volg Mariska

10 December 2014 | Nederland, Capelle aan den IJssel

Hallo allemaal,

Na lang wachten weer een uitgebreide update vanuit dushi Curaçao.
Met mij gaat alles goed en ik heb weer een hoop gedaan en beleefd de afgelopen weken.
Twee weken geleden startte een nieuwe en inmiddels al de één na laatste therapieperiode. Gelukkig was ik fit genoeg om te werken. Samen met de logopedist werkte ik met een drie jarig schattig jongetje en samen met een fysiotherapeut werkte ik met een 21 jarig meisje. Het was een pittige start, want het jongetje had nogal wat gedragsproblemen en het meisje was moeilijk te peilen. Gelukkig veranderde dit al snel en hebben we veel uit de therapie kunnen halen, beide kinderen hebben weer een grote vooruitgang laten zien.
Voor sommige interns was het de laatste periode. Afgelopen vrijdag hebben ze dan ook afscheid genomen van het CDTC. We hadden eerst een afscheidsborrel na werktijd waarbij we boven op de boot gezellig wat konden eten, drinken en kletsen. Dat was erg gezellig met elkaar.
Daarnaast was er op de laatste vrijdag ook in de pauze een meeting waarbij de interns een certificaat kregen. Was wel heel leuk, maar ergens ook wel heel erg jammer, want ook mijn afscheid komt steeds dichterbij en ik wil eigenlijk nog helemaal niet weg.
Het team is erg open en gezellig en ook naast werk zien en spreken we elkaar wel eens.
Zo ben ik samen met Bregje begonnen aan salsales bij één van de dolfijnentrainers thuis. Ook andere therapeuten en dolfijnentrainers zijn daar en het is altijd wel een gezellige boel.
De pasjes moesten natuurlijk ook live geoefend worden dus van het weekend hebben we `s avonds gedanst. Was wel heel leuk en je leert steeds meer mensen van hier kennen die ook weer leuke tips hebben wat je hier op het eiland kan doen en beleven.
Verder heb ik de afgelopen weekenden best veel leuke dingen gedaan.
Ik had twee verjaardagen in één weekend. Dit werd natuurlijk uitgebreid gevierd. De ene avond zijn we gezellig met alle interns en vrienden wat gaan eten bij de boulevard. Daarna natuurlijk nog nagepraat onder het genot van een drankje bij wet en wild. De andere dag zijn we gezellig in de avond naar een cafe geweest en hebben we wat gedronken met een aantal interns en therapeuten/trainers van het CDTC.
Verder ben ik wezen parasailen. Was heel gaaf zo hoog in de lucht, maar tijdens het varen ben ik zeeziek geworden en ik was ook een beetje windziek.. In het begin als je de lucht in gaat, ga je heen en weer en toen moest ik overgeven in de lucht. Gelukkig kan ik er achteraf om lachen, maar op het moment zelf was het niet fijn. Ik kon wel boven op 200 meter hoogte goed over het eiland kijken, was een prachtig uitzicht.
Ook heb ik samen met Bregje wat over het eiland gereden met de auto. We hebben een heleboel flamingo`s gespot. Was heel mooi om ze in het wild te zien. Op de terugweg hadden we een flinke tropische regenbui. De wegen worden hier dan erg slecht en onze auto is niet de meest luxe dus de ramen beslagen. Ik dacht slim te zijn en een raam een stukje open te zetten, maar toen er een auto voorbij reed was ik zeiknat.. Was een leuk en grappig avontuur.
Afgelopen weekenden heb ik ook diverse kusjes van de dolfijnen Nubia, Chabelita en Kanoa gekregen dus dat was wel heel leuk.
Naast een kus van de dolfijn heb ik ook een kus gekregen van de zeeleeuw. Dat was wel even heel anders en daarna rook ik lekker naar vis.. Die dag ook nog even de nieuwe intern en een therapeut opgehaald bij het vliegveld.
Afgelopen zondag stond het festival woodstock op de planning. Toen we daar aankwamen hebben we eerst een rondje gelopen over de markt. Daar hadden ze een hoop leuke spulletjes. Omdat het daar niet zo mooi weer was en we eigenlijk naar het strand wilde, zijn we teruggegaan naar een ander strand waar wel zon was en hebben we daar eerst even lekker gelegen en gekletst en in de avond zijn we weer terug naar het festival gegaan. We waren met een grote groep en dat was heel gezellig. Zo waren er vuurspuwers en de muziek was ook wel leuk.
Al met al heb ik weer veel beleefd. Nu ben ik aan mijn laatste therapieperiode begonnen en ik hoop jullie hier binnenkort meer over te vertellen.

Liefs Mariska

  • 12 December 2014 - 12:37

    Mariska:

    Hoi andere Mariska,
    Ik begrijp dat je eigenlijk nog helemaal geen afscheid van het eiland wilt nemen. Maar niet vergeten dat je collega's in Nederland het wel weer heel leuk vinden om je terug in ons midden te hebben :-). Geniet straks nog even lekker van je paar dagen vrij op het eiland! Groet, Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Sinds september 2013 ben ik werkzaam als logopedist bij Logopedisch Spectrum Nederland.

Actief sinds 01 Jan. 2016
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 10876

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

27 September 2014 - 09 Januari 2015

Stage Curaçao Dolphin Therapy & Research Center

Landen bezocht: