Familiebezoek - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu Familiebezoek - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu

Familiebezoek

Blijf op de hoogte en volg Mariska

21 Oktober 2014 | Nederland, Capelle aan den IJssel

Er is alweer een week voorbij. De dagen gaan zo snel hier, maar dat betekent ook dat ik het hier erg naar me zin heb.
De tweede en dus nieuwe therapieperiode is van start gegaan en zoals ik zei zijn er veel Duitse gezinnen. Ik heb uiteindelijk twee Duitse gezinnen en één Nederlands gezin. De Duitse gezinnen zijn hier voor het eerst en het Nederlandse gezin is hier voor de zesde keer. Het is altijd even spannend hoe de nieuwe gezinnen zijn en hoe de samenwerking gaat met een andere therapeut, maar eigenlijk verliep crazy Monday erg goed en soepel. Tijdens de intakes ga ik vaak rondlopen in het sea aquarium met de kids/tieners en gaan we haaien aaien, dolfijnen kijken en roggen voeren.
Ik heb hele leuke en interessante kinderen en de logopedist, de psycholoog en de fysiotherapeut waar ik nu mee werk zijn ook erg aardig en open. Ze geven mij de ruimte om ook ideeën in te brengen. Alle kinderen waar ik nu mee werk hebben logopedische/communicatieve doelen voor de therapie opgesteld dus dat is superinteressant en voor mij ook een leuke manier om mijn kennis te delen met de andere therapeuten. Mijn Duits gaat ook al veel beter, maar nu haal ik soms alle talen door elkaar dus dan praat ik tegen een Nederlandse stagiaire Engels enzovoort. Tijdens een overleg met onze stagebegeleiders kregen we als groep te horen dat we een leuke en goede groep stagiaires zijn en dat ze tot nu toe nog geen opmerkingen hebben over ons werk dus dat is fijn om te horen.
Wat deze week ook erg leuk was, was dat ik een berichtje van één van de ouders van een kind van de vorige therapieperiode kreeg met de melding dat zowel school als de fysiotherapeut zo`n groot resultaat hebben opgemerkt. Deze jongen kon bijvoorbeeld zijn arm niet omhoog strekken en dat doet hij nu dus wel en dat zijn leuke dingen om te horen.
Naast me werk heb ik deze week ook veel gedaan. Maandag was één van de stagiaires jarig en gingen we met zijn allen uit eten bij een Indisch restaurant, dat was erg lekker en gezellig. Daarnaast hadden we haar natuurlijk verrast met cadeautjes en taart. Ook heb ik van de week met Tim en Bregje even oerhollands een bak patat met een frikandel speciaal gegeten, dat smaakte erg goed. Het allerleukste van deze week was dat mijn moeder, mijn twee zusjes en Frans gearriveerd zijn op dushi Curaçao. Woensdagmiddag tijdens mijn werk had ik kriebels in mijn buik, omdat ik wist dat mijn familie geland was en dat ze gewoon hier op Curaçao waren. Die avond ben ik ze meteen op gaan zoeken bij hun hotel. Zo superleuk dat ze er zijn! Bijna elke avond hebben we elkaar wel opgezocht en ik heb een rondleiding over de boot gegeven, we zijn ergens wat wezen drinken en afgelopen weekend hebben ze met de dolfijnen gezwommen en ben ik een dag bij hun op het resort geweest. Zo gaaf om te zien hoe ook zij zich vermaken met de dolfijnen, ik was wel een beetje jaloers dat ik niet mee het water in kon. Op het resort koste het wat moeite om binnen te komen, maar uiteindelijk is het gelukt en hebben we ons vermaakt met snorkelen, lekker eten, strand, zwembad en sumo worstelen. Het was een gezellige dag met elkaar. We hebben zoals gewoonlijk veel gelachen. Om is het erg leuk om te laten zien waar ik hier verblijf, wat ik zoal doe en om leuke dingen met elkaar te ondernemen.
Op zaterdag ben ik samen met Tim en Bregje naar Willemstad geweest om de gekleurde huisjes en de bruggen op te zoeken. Toen we aankwamen bij de bekende pontjesbrug was hij er niet, hij was open omdat een groot vrachtschip moest passeren. Met een pond zijn we over gevaren. Later kwamen ook de andere stagiaires naar Willemstad en hebben we daar wat gegeten om dan ook de pontjesbrug verlicht in het donker te zien. Dat was zo mooi! Helaas ging het niet helemaal goed met ons eten, want het restaurant had geen kip en kaas waardoor onze bestelling veranderd moest worden en toen we uiteindelijk na anderhalf uur ons eten kregen, was het niet te eten. Gelukkig hoefde we het niet helemaal te betalen en hebben we achteraf nog wat anders gegeten. Wel hebben we een heleboel mooie foto`s kunnen maken.
In het weekend gaan we vaak in de avond nog richting wet & wild waar we wat drinken en gezellig kletsen met mensen van CDTC, sea aquarium en de dolphin academy. Een zondagavond heeft een werknemer van het sea aquarium ons meegenomen op het dak van het sea aquarium om naar de bliksem (die in de verte was) te kijken en natuurlijk kon je heel mooi de dolfijnen zien zwemmen. Dat was heel cool zo in het donker.
Al met al heb ik me weer prima vermaakt deze week. Het werk is soms wel vermoeiend in het warme klimaat, maar het is zo gaaf om met deze kinderen en de dolfijnen te werken dat je er ook weer een hoop energie uithaalt.

Liefs Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Sinds september 2013 ben ik werkzaam als logopedist bij Logopedisch Spectrum Nederland.

Actief sinds 01 Jan. 2016
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 10867

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

27 September 2014 - 09 Januari 2015

Stage Curaçao Dolphin Therapy & Research Center

Landen bezocht: