Dream coming true - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu Dream coming true - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Mariska Wijk - WaarBenJij.nu

Dream coming true

Door: Mariska van Wijk

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 September 2014 | Nederland, Capelle aan den IJssel

Lieve allemaal,

Over exact 25 dagen vlieg ik naar Curaçao mijn droom achterna.
Iedereen heeft wel een droom, iets wat je heel graag in je leven wil doen, zien of behalen. Mijn droom is CDTC!
CDTC staat voor Curaçao Dolphin Therapy & Research Center.
CDTC verzorgt dolfijn ondersteunende therapie- en revalidatieprogramma`s op maat voor kinderen en volwassenen met een beperking. De dolfijnen hebben een belangrijke rol bij de therapie en met de therapie worden geweldige resultaten behaald.
Met een multidisciplinair team bestaande uit fysiotherapeuten, logopedisten, psychologen, ergotherapeuten worden er doelen opgesteld. Twee weken lang krijgt het kind of de volwassene dagelijks therapie. De dolfijnen helpen om de kinderen/volwassenen te motiveren, op hun gemak te stellen en om hun aandacht vast te houden.
Kinderen/volwassenen met een beperking verbeteren hun fysieke, verbale en sociale vaardigheden en vergroten hun zelfvertrouwen.
Kinderen die nog nooit gesproken hebben, zeggen hier hun eerste woordje en dat is wel heel bijzonder!
Voor meer informatie over CDTC kun je terecht op hun website: http://www.curacaodolphintherapy.com/nl/

Naast dat het me geweldig lijkt om met dolfijnen te werken in een Caribische omgeving, lijkt het me fantastisch en leerzaam om speciale kinderen/volwassenen met bijvoorbeeld autisme, het syndroom van Down of met een hersenbeschadiging verder te helpen in hun ontwikkeling.
Dit mag ik dus gaan doen!
Ik ga van maandag 29 september 2014 tot en met vrijdag 19 december 2014 stage lopen bij CDTC. Als stagiaire zal ik de therapeuten ondersteunen en dus een bijdrage leveren aan dit mooie werk. Dit doe ik samen met nog 5 andere stagiaires uit Nederland en Duitsland.
Ik hoop dat het een leerzame en gezellige tijd wordt!
Na mijn stage ga ik nog genieten van een vakantie op dushi Curaçao.

Via deze site wil ik iedereen op de hoogte houden van mijn avontuur.
Veel leesplezier!

Liefs Mariska

  • 02 September 2014 - 20:13

    Minte:

    Jaaa, het eerste verslag, leuk Maris! Ik ben heel blij dat wij je op komen zoeken en dat zelfs in Curaçao het logo-clubje compleet is. Ga enorm genieten van alles wat je daar gaat beleven en zuig als een spons alle ervaringen, momenten en belevenissen op.

  • 02 September 2014 - 23:26

    Jennifer:

    Hoi Mariska, super gaaf! Wij zijn er ook geweest en hebben ook gezien dat er therapie gegeven werd. Wij hadden een gezin ontmoet met ook een kindje die daarvoor in aanmerking kwam. Toen mocht ik een keer mee achter de schermen. Het was heel mooi om te zien hoe rustig die jongen werd van de therapie. Veel succes en plezier ook!

  • 04 September 2014 - 08:42

    Dirk En Roza Rehorst (Opa En Oma):

    Hallo Mariska,
    Wij vinden het heel leuk dat wij in de komende maanden reisverslagen van je mogen ontvangen.
    Wij wisten al dat het een droom van je is om dit werk te gaan doen. Heel leuk.
    Mariska, wij wensen je heel veel succes en wij zullen met grote belangstelling je reisverslagen
    volgen. Wellicht zullen wij je ontmoeten op Skype.
    Opa en Oma Rehorst

  • 27 September 2014 - 23:30

    Marie Louise:

    Welkom op Dushi Korsou!
    Geniet van het mooie eiland, de lieve mensen en het lekkere eten!
    Daarnaast een fijne stage toegewenst!
    Ik zal je verslagen lezen en met je mee reizen en leren.
    Veel plezier!

  • 28 Augustus 2017 - 19:39

    Jos:

    Hallo Mariska,

    Ik lees hier je prachtige verslag van een paar jaar geleden. Je zult nog vaak terug denken aan dit avontuur! Ik heb dezelfde droom. Heb enkele keren met dieren gewerkt en doe nu een opleiding pedagogiek! Na de opleiding zou ik maar wat graag stage hier willen lopen!

    Kun jij met het een en ander over praktische zaken als kosten wonen, zelf onderhoud etc. kunnen sturen?

    Bij voorbaat dank!

    Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Sinds september 2013 ben ik werkzaam als logopedist bij Logopedisch Spectrum Nederland.

Actief sinds 01 Jan. 2016
Verslag gelezen: 983
Totaal aantal bezoekers 10870

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

27 September 2014 - 09 Januari 2015

Stage Curaçao Dolphin Therapy & Research Center

Landen bezocht: